بخشنامه‌ها

صادرات صابون رختشویی آزاد شد.

صادرات صابون رختشویی آزاد شد
Rate this post

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شاتا، ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: صادرات صابون رختشویی تا اطلاع ثانوی با توجه به حجم زیاد دپوی این محصولات در واحد‌های تولیدی، بلامانع است.

بر این اساس، ستاد تنظیم بازار با صادرات صابون رختشویی تا اطلاع ثانوی منوط به سپردن تعهد نامه انجمن تولیدکنندگان مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی موافقت کرد.

این تصمیم بر اساس درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص استعلام امکان رفع ممنوعیت صادرات برخی از اقلام ضروری مقابله با بیماری کرونا بوده است.

گفتنی است که به دلیل شیوع کرونا، دولت صدور این کالا را از اسفند پارسال ممنوع کرد که با رایزنی‌های انجام گرفته صادرات آن از تیر دوباره برقرار شد، اما این مهلت فقط تا پایان آبان بوده است و با تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار، صادرات این محصول با سپردن تعهد نامه انجمن مربوطه، تا اطلاع ثانوی مجاز است.

بخشنامه مربوط به صادرات صابون رختشویی

پیرو بخشنامه 239/98/1593128 مورخ 98/12/10 (موضوع ممنوعیت صادرات برخی اقلام سلامت محور) و بخشنامه شماره 242/99/1459917 مورخ 99/11/26 موضوع رفع ممنوعیت صادرات صابون رختشویی، به پیوست تصویر نامه شماره 60/289544 مورخ 99/11/28 دفتر صادرات و واردات به همراه سایز ضمائم مربوطه در خصوص رفع ممنوعیت صادرات صابون و اقلام شوینده (مطابق کدهای طبقه‌بندی مندرج در نامه موصوف) جهت اقدام وفق مفاد نامه مزبور با رعایت کلیه قوانین و مقررات و ضوابط جاری ارسال می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *