مقالات

چگونه یک صادر کننده شویم؟

چگونه یک صادر کننده شویم؟
Rate this post

برای تبدیل شدن به یک صادر کننده کارکشته، نیاز به اخذ مجوزهای مربوطه، فراگیری زبان و اصطلاحات بازرگانی، قوانین، بازاریابی، ایجاد ارتباطات و برخی اقدامات دیگر دارید. در اینجا قصد داریم تا در رسیدن به پاسخ سوال «چگونه صادرات را شروع کنم» شما را کمک کنیم.

چگونه صادرات را شروع کنم؟

«چگونه صادرات کنیم؟» این پرسش در ذهن بسیاری از صاحبان کسب‌وکار، مدیران شرکت‌ها و حتی افراد معمولی جامعه است. به دنبال این سوال، چندین سوال دیگر نیز شکل می‌گیرد.

چگونه کالا را صادر می‌کنید

مجموعه این سوالات به ما نشان می‌دهد که آموزش صادرات موضوعی است که باید قبل از هر اقدامی به آن فکر کنیم. واقعیت آن است که بسیاری از افراد که آشنایی چندانی با این موضوع ندارند، مراحل انجام صادرات را یک کار معمولی و ساده می‌دانند.

در حالی که صادرات یک فرایند چند مرحله‌ای بوده که امکان دارد شما در یک یا چند مرحله از آن بتوانید نقش ایفا کنید. یک صادرکننده باید نکات زیادی را مدنظر داشته باشد. آن چیزی که صادرات را پیچیده و البته جذاب می‌کند، بین‌المللی بودن آن است. همین مساله اطلاع از مقررات بین‌الملی، فرهنگ، زبان و سایر ویژگی‌های ملل دیگر را ضروری می‌کند.

ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا به پرسش مهم «چگونه وارد عرصه صادرات شویم؟» پاسخ دهیم. ضمن آنکه در انتها، صادرات به 15 کشور مهم را مورد بررسی قرار داده‌ایم که شما با ورود به لینک‌های مرتبط هر کدام از آنها، به اطلاعات بسیار مفیدی دست پیدا خواهید کرد.

چگونه کالا را صادر می‌کنید؟

در حالی که اکثر ما یک دیدگاه ثابت و کلی از صادرات داریم، اما باید گفت که این کار به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. نمی‌توان شرایط تمام صادرکنندگان و فعالان اقتصادی را یکسان در نظر گرفت.

هر کدام از آنها بسته به شرایطی که دارند می‌توانند یکی از شیوه‌های مرسوم صادرات کالا را انتخاب کنند. از آنجا که این مرحله اولین گام برای آغاز فرایند تجارت بوده، بنابراین باید به دقت در خصوص انتخاب یک راه مناسب جهت صادرات تصمیم‌گیری کرد.

ممکن است شما با توجه به شرایطی که دارید، شخصا به صورت مستقیم این کار را انجام دهید یا برعکس، از طریق شرکت‌های واسطه‌ای دست به صادرات بزنید.

لزوم دریافت کارت بازرگانی برای صادر کننده

آن دست از اشخاص حقیقی و حقوقی که به صورت غیرمستقیم و با واسطه اقدام به صادرات کالا می‌کنند، معمولا نیازی به گرفتن کارت بازرگانی ندارند. کارت بازرگانی مجوزی حقوقی بوده که دارندگان آن می‌توانند اقدام به دادوستد و تجارت کالا کنند.

بنابراین داشتن آن برای بازرگانان و صادرکنندگان، حکم داشتن مجوز یک صنف خاص را دارد. صدور کارت بازرگانی مراحل، شرایط و مدارک خاص خود را لازم دارد که نیاز است از قبل با آن آشنایی کامل داشته باشید.

قوانینی که باید در صادرات کالا بدانید

در فرایند صدور کارت بازرگانی برخی سازمان‌ها و نهادها دخیل بوده که مهم‌ترین آنها اتاق بازرگانی است. علاوه بر این نهاد، سازمان‌های دیگری از جمله سازمان توسعه تجارت نیز در صدور کارت هر یک به نحوی دخیل هستند.

کارت‌های بازرگانی دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام از آنها کارکردهای خاص خود را دارند و ممکن است فرایند صدورشان متفاوت از بقیه باشد. با این حال، معمولا مهم‌ترین دغدغه فعالان اقتصادی برای گرفتن این کارت، عدم آشنایی با روند و فرایند‌های مختلف آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *