اخبار, خدمات, سایر, مقالات

صدور گواهینامه استاندارد در حوزه بازرسی کالا

صدور گواهینامه استاندارد در حوزه بازرسی کالا
Rate this post

بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران کالاهای وارداتی و صادراتی به سه مورد ( مجاز، مشروط، ممنوع ) تقسیم می‌شوند.

  1. کالاهای مجاز مشمول کالاهایی می‌شود که ورود و خروج آن از کشور با رعایت قوانین و مقررات نیاز به اخذ مجوز از سازمان یا ارگانی ندارد.
  2. کالاهای مشروط آن دسته از کالاهایی هستند که واردات و صادرات آن‌ها منوط به دریافت مجوز از سازمان یا ارگانهای خاص آن کالا می‌باشد.
  3. کالاهای ممنوع آن دسته از کالاهایی هستند که به موجب قوانین جمهوری اسلامی و شرع اسلام واردات و صادرات آن ممنوع اعلام شده است.

همچنین لازم بذکر است با توجه به قوانین سازمان ملی استاندارد ایران، کالاهای مجاز و مشروط نیز به دو دسته مشمول استاندارد اجباری و غیر مشمول طبقه بندی شده و کالاهای مشمول می‌بایست به صورت کیفی موردارزیابی قرار گیرند. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران کلیه امکانات لازم جهت صدور گواهی بازرسی و ترخیص کالا از مبادی ورودی گمرکات اصلی و فرعی کشور از جمله گمرک شهید رجایی بندرعباس، گمرک شهریار، گمرک غرب، گمرک فرودگاه امام خمینی، گمرک بوشهر، گمرک خرمشهر، گمرک پرویزخان، گمرک پیرانشهر، گمرک جلفا، گمرک بندر انزلی، گمرک قشم و گمرک چابهار را دارا می‌باشد.

بازرسی کالا در مبدا:

بر این اساس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با در اختیار داشتن شعبات متعدد ، امکان انجام بازرسی کالا در کلیه کشورهای جهان را داشته و نسبت به انجام بازرسی در مبدا حمل اقدام نموده و گواهینامه COI در مبدا را صادر می‌‌نماید.

بازرسی کالا در مقصد:

بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل نیاز به تسریع در فرآیند واردات و نیاز خطوط تولید، بدون انجام بازرسی نسبت به حمل کالا مبادرت نموده و در گمرکات نسبت به انجام بازرسی در مقصد اقدام می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *