خدمات, مقالات

ترخیص کالا از گمرک جبل علی

ترخیص کالا از گمرک جبل علی
Rate this post


بندر جبل علی یکی از بندرگاه‌های مهم در دبی می‌باشد که امکانات فراوانی برای ترخیص کالا دارد از جمله این امکانات می‌توان به بندرها و خطوط کشتی‌رانی این منطقه اشاره کرد که بیشتر از 100 عدد می‌باشند. از همه مهمتر نزدیکی این بندرگاه به دبی و فرودگاه بین المللی آن و همچنین عدم پرداخت عوارض گمرکی تاجران ایرانی زیادی را راغب به ترخیص کالا از گمرک جبل علی و ارسال به ایران می‌کند. در مطلب دیگری به شما می گوییم شرایط ترخیص کالا از دبی چیست و چگونه انجام می‌شود.

گروه بازرگانی نوید، با تجربه بیست ساله آماده ارائه خدمات ترخیص کالا، تجارت و بازرگانی می‌باشد. ترخیص کاران و پرسنل زبده این شرکت امور حمل و نقل و ترخیص کالا از گمرک جبل علی را در سریعترین زمان ممکن با حداقل قیمت انجام می‌دهند. از سری خدمات این شرکت تجاری و بازرگانی:

ثبت سفارش از گمرک جبل علی
  • ثبت سفارش
  • خرید کالا
  • حمل و نقل
  • ترانزیت و ترانشیپ کالا
  • اخذ مجوزات لازم
  • دریافت پته گمرکی
  • دریافت برگ سبز و ….. می‌باشد.

شما عزیزان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به صورت رایگان با کارشناسان این شرکت تجاری و بازرگانی تماس بگیرید.

فضای بندری جبل علی چگونه است؟

بندر جبل علی یکی ازبرگترین بندرهای تجاری و بنگرهایی با ظرفیت یک میلیون مترمربع می‌باشد. در این گمرک بندرگاهی، فضای زیادی برای ذخیره سازی کالاهای بزرگ و کوچک وجود دارد. گمرک جبل علی یکی از مناطق آزادی است که دسترسی مستقیم به فرودگاه بین المللی دبی را داراست و این برای تجار ایرانی بسیار حائز اهمیت است زیرا آنها با ترخیص کالای خود در منطقه آزاد جبل علی و عدم پرداخت عوارض گمرکی می توانند محموله های وارداتی خود را از طریق فرودگاه دبی به سمت ایران ارسال نمایند. منطقه آزاد جبل علی با وسعتی که دارد از نظر ترافیک باری در منطقه دارای رتبه نهم می‌باشد و هر روز میزان و حجم بالایی از کالاهای وارداتی و ترانزیتی مخصوصا ترانزیت کالا از دبی به این منطقه وارد می‌شود.

مزیت ترخیص کالا از گمرک جبل علی

همانطور که در بالاتر اشاره شد گمرک جبل علی یکی از گمرک‌هایی است که تاجران برای ترخیص کالا در آن گمرک نیازی به پرداخت عوارض گمرکی نخواهند داشت. همچنین این گمرک با داشتن انبارهای بزرگ کانتینری سرد و یخچال‌دار و حمل و نقل آنها و همچنین فضای نگه‌داری مناسب برای تجارت و بازرگانی و ترخیص مواد غذایی و کالاهای فاسد شدنی نیز مناسب است.

خارج کردن کالا از گمرک جبل علی به سمت دبی چگونه امکان پذیر است؟

با توجه به این مورد که گفته شد ترخیص کالا از جبل علی نیازی به پرداخت عوارض گمرکی ندارد در واقع کالایی که از آن گمرک ترخیص شود شامل معافیت پرداخت عوارض گمرکی می‌گردد. اما اگر لازم باشد که کالا از طریق لنج و یا از فرودگاه جبل علی به فرودگاه دبی ارسال شود عوارض گمرک آن به صورت موقت باید پرداخت شود. اما بعد از خارج شدن کالا عوارض به فرد باز گردانده می‌شوند.

مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک جبل علی

مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از تمامی گمرکات برای ترخیص انواع کالاهای یکی می‌باشد. اولین مرحل از ترخیص کالا از گمرک جبل علی، تنظیم اظهار نامه می‌باشد که برای تنظیم اظهارنامه به مدارک همچون؛

قبض انبار گمرک جبل علی
  1. قبض انبار
  2. بیمه نامه
  3. بارنامه
  4. اخذ مجوزات مورد نیاز
  5. گواهی بازرسی
  6. گواهی آزمایشگاه
  7. کارت بازرگانی
  8. پروفرم
  9. اینویس
  10. مدارک خرید کالا از فروشنده و ….. مورد نیاز است.

مراحل ترخیص کالا از گمرک جبل علی

ترخیص کالا از تمامی گمرک‌ها منوط به رعایت برخی از قوانین و مقررات می‌باشد برای اطلاع از این قوانین و مقررات باید به بخشنامه‌های صادر شده از طرف سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط قبل از اقدام به تجارت و بازرگانی کالا نمایید. و یا برای انجام امور تشریفات گمرکی کالای خود از فردی ترخیص کار یا حق العمل کار کمک بگیرید تا بتوانید در زمان تعیین شده و با هزینه کمتر کالا را از گمرک ترخیص نمایید. زیرا در صورت معطل شدن و نابلد بود قوانین، هم زمان زیادی برای ترخیص کالا صرف می‌شود و هم هزینه‌های نگه داری کالا در انبارهای گمرک سر به فلک خواهد کشید.

ترخیص کالا در دبی از طریق جبل علی چگونه است؟

همانطور که در بالاتر اشاره شده اگر نیاز باشد کالایی از طریق لنج و یا کشتی حمل دریایی از دبی داشته و یا از گمرک جبل علی ارسال بار به دبی داشته باشیم باید حقوق و عوارض گمرکی آن پرداخت گردد. اما این به معنی نیست که کالایی که از طریق گمرک جبل علی وارد شده است مشمول پرداخت عوارض گمرکی می شود این مبلغ بعد از واریز و خارج شدن کالا از گمرک به حساب تاجر و یا نماینده قانونی وی برگرداننده می‌شود. با این روش می‌توان از طریق فرودگاه حمل هوایی بار از دبی به تهران را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *