اخبار

کاهش سود واردات کالاهای پزشکی

کاهش سود کالاهای پزشکی

با دستور معاون اول رئیس جمهور در اسفند ماه سال گذشته مبنی بر رفع ممنوعیت و اعمال محدودیت و ممنوعیت صادرات، تغییر سود بازرگانی واردات و عوارض صادراتی اقلام مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تامین نیاز مراکز مقابله و مهار ویروس کرونا به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد.

امور گمرک جمهوری اسلامی ایران بر مبنای بخشنامه هیات وزیر و معاون اول رئیس جمهوری، اعلام کرد واردات کالاهای پزشکی که در مقابله و مهار ویروس کرونا تاثیرگذارند مشمول حداقل حقوق ورودی (۵ درصد) می‌شوند.

سعید عباسپور مدیر کل مقررات صادرات و واردات، در طی نامه‌ای به مدیر کل مرکز واردات و امور گمرکی مناطق آزاد ویژه اظهار داشت؛

آن دسته از واردت کنندگانی که تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ (۹۹/۰۲/۳۱) اقدامات و شرایط مذکور در ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی ق.م.ص.و را با ارائه اسناد مثبته انجام داده باشند، با حداقل حقوق ورودی (۵ درصد) نسبت به ترخیص اقلام مذکود اقدام نمایند.

ابلاغ دستور تغییر سود بازرگانی اقلام پزشکی به گمرکات اجرایی

در تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۹۹، ابلاغیه دفتر مقررات صادرات و واردات به گمرکات اجرایی، واردات آن دسته از کالاهای پزشکی که مورد نیاز مراکز درمانی مقابله و مهار ویروس کرونا است، و وارد کنندگان این اقلام ضروری تا پایان اردیبهشت ماه اقدامات و شرایط مذکور ماده ۱۱ را با ارائه اسناد مثبه انجام داده باشند مشمول کاهش سود بازرگانی و حداقل حقوق ورودی ۵ درصد خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *