خدمات, سایر, مقالات

واردات و ترخیص پارچه از گمرک

واردات و ترخیص پارچه از گمرک
Rate this post

واردات و ترخیص پارچه از گمرک

واردات و ترخیص کالا به طور کلی امری پیچیده و حساس است اما واردات و ترخیص پارچه از گمرک به خودی خود دارای حساسیت‌ها و ظرافت‌های خاص خود است که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد در ادامه به توضیحات بیشتر در این خصوص می‌پردازیم.

پارچه در ایران

همانطور که می‌دانید به دلیل اینکه ایران یکی از کشورهای اسلامی و مذهبی می‌باشد مصرف پارچه مشکی در کشور زیاد است به طوری که تولیدات داخلی که کمتر از 1 درصد است کفاف تقاضاهای صنعت تولیدات را نمی‌دهد و مجبور به واردات این کالا به کشور هستیم. از طرفی فرسودگی دستگاه‌های نساجی که در داخل کشور وجود دارد امکان تولید پارچه‌های مختلف را به تولید کنندگان نمی‌دهد. به همین دلیل بازرگانان و تجار اقدام به واردات پارچه از کسور های مختلف می‌کنند.

بیشتر واردات پارچه به ایران از کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا، امارات، هند و پاکستان و …. می‌باشد. همانطور که می‌دانید بهترنی واردات پارچه از ترکیه می‌باشد اما اکثر پارچه‌های وارداتی چینی هستند. همچنین واردات پارچه به کشور ما اکثرا از طریق حمل و نقل دریایی است. که در ادامه توضیحات بیشتر را برای شما عزیزان در این مقاله عنوان خواهیم کرد.

واردات و ترخیص پارچه از گمرک با گروه بازرگانی نوید

با تجربه بیست ساله آماده ارائه خدمات ترخیص کالا و تجارت و بازرگانی می‌باشد. ترخیص کاران زبده این شرکت امور حمل و نقل و ترخیص کالای شما از گمرک را در سریع‌ترین زمان ممکن با حداقل قیمت انجام می‌دهند.

تشریفات ورود و ترخیص کالااز سری خدمات این شرکت تجاری و بازرگانی نوید
  1. ثبت سفارش
  2. خرید کالا، حمل و نقل
  3. ترانزیت و ترانشیپ کالا
  4. اخذ مجوزات لازم
  5. دریافت پته گمرکی
  6. دریافت برگ سبز

شما عزیزان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به صورت رایگان با کارشناسان این شرکت تجاری و بازرگانی تماس بگیرید.

مراحل و مدارک مورد نیاز برای واردات و ترخیص پارچه از گمرک

یکی از مهمترین قوانین در واردات و ترخیص پارچه از گمرک به کشور داشتن تبعیت ایرانی می‌باشد که بازرگانان باید به آن توجه نمایند. همچنین بازرگانان پارچه باید این مهم را در نظر داشتن باشند که قبل از خرید پارچه نمونه ی کوچکی از پارچه‌ای که می‌خواهد اقدام به واردات آن کنند را برای تعیین و تکلیف تعرفه گمرکی به گمرک ارسال نمایند. تا بعد از بررسی کالا توسط آزمایشگاه گمرک میزان تعرفه کالای آن پارچه مشخص شود.

لازم است که برای تجارت وبازرگانی پارچه از فردی مورد اعتماد و کاردان کمک بگیرید زیرا بازرگانی که به قوانین و مقررات آشنایی نداشته باشد و آنها را عایت نکند در گمرک علاوه بر پرداخت حقوق و عوارض گمرکی باید نسبت به پرداخت تعرفه گمرکی جریمه انتظاری نیز اقدام کند. که معمولا این جریمه بین 10 تا 100 درصد بر اساس تشخصی معاونین امور گمرکی تعیین می‌شود.

در هنوز مشکلی و یا سوالی در ارتباط با این مقاله و واردات و ترخیص پارچه از گمرک دارید می‌توانید با شماره دفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید.

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی (راهنمای کامل)

لازم است بدانید که بر اساس قوانین و مقرراتی که از طرف گمرک و همچنین بخشنامه‌های ارسالی از طرف سازمان‌ها و ارگان‌های ذی ربط برای واردات پارچه و ارزش گذاری آن در نظر گرفته شده بدین صورت است که بر اساس یکسری از فاکتورها از جمله عرض پارچه، جنس پارچه، گرماژ پارچه، نوع و سبک دوخت پارچه و ….. می‌توانند اقدام به ارزش گذاری پارچه نمایند.

اما این را هم باید مد نظر قرار دهید که به طور کلی حقوق و عوارضی که برای پارچه با این مقررات در نظر گرفته می‌شود 32 درصد از ارزش کلی پارچه می‌باشد. و بر اساس همین قوانین و مقررات نیز ارزش افزوده کار و مالیات آن در نظر گرفته می‌شود.

واردات و ترخیص پارچه از گمرک و گمرگ های تخصصی برای پارچه

گمرکات تخصصی برای ترخیص پارچه کدامند؟ همانطور که می‌دانید و گفته شد بیشتر واردات پارچه از مرزهای دریایی کشور انجام می‌شود اما در این بین بازهم نمی‌توان برای ترخیص پارپه از هر گمرکی اقدام کرد همچنین به دلیل واردات زیاد پارچه به کشور گمرک‌هایی به طور تخصصی برای ترخیص پارچه انتخاب شده‌اند که کار آن گمرکات ترخیص تخصصی پارچه از کشور می‌باشد.

واردات و ترخیص پارچهاز جمله گمرکات تخصصی برای ترخیص پارچه در کشورمان می‌توان به گمرک بازرگان، گمرک تهران، گمرک کیش، گمرک فرودگاه پیام، گمرک بوشهر، گمرک بندرلنگه، گمرک شهید رجایی و گمرک شهید باهنر و …. اشاره کرد. اگر شما تجار و بازرگانان عزیز برای واردات و ترخیص پارچه از گمرک‌هایی که به طور تخصصی امور تشریفات گمرکی آنها را انجام می‌دهد اقدام نمایید پروسه ترخیص کالای شما زودتر به نتیجه می‌رسد و از رقابت‌های در بازار اقتصادی دور نمی‌مانید.

ترخیص کالا از قشم با چه شرایط و مراحلی انجام می شود؟

تعرفه واردات و ترخیص پارچه از گمرک : همانطور که در پارگراف‌های قبلی گفته شد معمولا تجار قبل از اقدام به واردات پارچه مقداری از آن را برای بررسی به و تعیین مقدار تعرفه به آزمایشگاه گمرک ارسال می‌کنند. تا مشخص شود پارچه وارداتی در کدام بند از تعرفه‌های مشخص شده در کتاب قوانین واردات و صادرات قرار می‌گیرد.

کدهای تعرفه پارچه‌ها در فصل‌های 52 تا 60 کتاب قوانین واردات و صادرات قرار دارد و بر اساس نوع پارچه و عرض و گرماژ آن مشخص می‌شود که پارچه در کدام فصل و ردیف تعرفه های گمرکی قرار می‌گیرد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره‌های شرکت بازرگانی نوید تماس و با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *