اخبار

فهرست تعرفه‌های گروه کالایی ۴ در سال ۹۹

تعرفه‌های گروه کالایی 4 در سال 99
Rate this post

در قوانین صادرات و واردات ایران، کالاهای وارداتی به چند گروه مختلف تقسیم می‌شوند. علت تقسیم این کالاها به گروهای مختلف، منبع تامین ارز آنهاست. فهرست تعرفه‌های گروه کالایی ۴ در سال ۹۹ بر اساس قوانین و امور گمرکی ایران اعلام شده است که پیش آن به مفهوم گروه کالایی چهار می‌پردازیم.

گروه کالایی ۴ (ممنوع‌الورود) در امور گمرکی ایران

گروه کالایی ۴، شامل اقلامی است که واردات آنها به کشور ایران ممنوع اعلام شده است. تشخیص ممنوعیت این اقلام از سازمان گمرکات کشور بوده و دلیل ممنوع بودن واردات آنها، افزایش بودجه ارزی کشور برای تامین ارز دیگر گروه‌های کالایی ضروری است.

گروه کالایی ۴ شامل ۱۳۳۹ ردیف تعرفه ۸ رقمی است که ثبت سفارس آنها در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ممنوع اعلام شده است. از طرفی این ۱۳۳۰ قلم کالا جزو کالاهای لوکس تلقی شده که واردات آن با توجه به شرایط کشور ضرورتی ندارد.

تعرفه‌های گروه کالایی ۴ در سال ۱۳۹۹

پس از اعلام تعرفه‌های گروه کالایی ۲، تعرفه گروه کالایی ۴ و حقوق ورودی آن در سال ۱۳۹۹ نیز اعلام شد. همانطور که گفته شد گروه کالایی ۴ در قوانین صادرات و واردات ایران، کالاهای ممنوع الورود هستند که در ادامه می‌توانید لیست تعرفه‌های این کالاها را که بر اساس قوانین صادرات و واردات ایران و امور گمرکی تنظیم شده است، دانلود و مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *