خدمات, مقالات

روش‌های ترخیص کالا از دبی

خدمات گروه بازرگانی نوید برای خرید کالا از دبی

۴ شیوه ترخیص کالا از دبی

  1. ترانشیپ کالا از دبی
  2. کراس استافینگ
  3. ری اکسپورت یا صادرات مجدد
  4. واردات قطعی

در ادامه به توضیح هر یک از این چهار روش به صورت مجزا خواهیم پرداخت. مراحل ترخیص از دبی تفاوت چندانی با ترخیص کالا در ایران ندارد اما به هر جهت برای انجام امور بین المللی لازم است که با قوانین تجاری کشور مقصد آشنا باشید. پس فراموش نکنید که قبل از اقدام برای واردات حتما قوانین تجاری امارات را مطالعه کنید. خب حالا به سراغ تشریح چهار روش ذکر شده می‌رویم.

ترانشیپ کالا از دبی و کراس استافینگ

استریپ استافینگ

در ترانسشيب همان كانتينر ورودي به ايران ارسال مي‌شود در اين حالت كليه عمليات توسط لاين كشتيراني انجام مي‌شود و عمليات گمركي لازم نيست. در حالت کراس استاف كانيتينر ورودي به منطقه ازاد جبل علي يا cfs انتقال و محتويات در كانتينر جديدي با همان چيدمان كانتينر ورودي بارگيري مي‌گردد. در واقع تفاوت کراس استافینگ و ترانشیپ در جابجایی کانتینر و خود بار است. در ترانشیپ خود کانتینر جابجا می­‌شود و در کراس استافینگ محتوای آن. کراس استافینگ برای کالاهایی که اجازه ندارند مستقیم به کشور وارد و از دبی ترخیص شوند، مناسب است. روش‌های ترخیص کالا از دبی به دو روش امکان پذیر می‌باشد.

ری اکسپورت یا صادرات مجدد re-export

در اين حالت كالا ترخيص شده از دبی و عوارض گمركي كه معمولا ۵ درصد ارزش مي‌باشد، پرداخت مي‌گردد. در این حالت کالا مي‌تواند تا ٦ ماه در انبارهاي دبي نگهداري شود و در زمان صادرات با لنج يا كانتينر جابجا گردد. در این هنگام عوارض پرداخت شده عودت داده مي‌شود. در اين حالت ماليات ارزش افزوده هم لازم نيست. ترخیص از دبی به روش صادرات مجدد برای کسانی که به زمان بیشتری برای واردات کالای خود نیاز دارند، گزینه مناسب و کارآمدی است.

ترخیص کالا از دبی به روش: واردات قطعی

در اين حالت كالا با پرداخت ٥ درصد عوارض و ٥ درصد ماليات ارزش افزوده ترخيص قطعي مي‌گردد و سپس مي‌توان كالا را در داخل دبي معامله كرد و یا دوباره صادر نمود. در صورت صادرات ٥ درصد حقوق گمركي عودت داده نمي‌شود ولي مي‌­توان ماليات را پس­ گرفت. این روش در ترخیص کالا از دبی مناسب افرادی است که قصد در دارند داخل خاک امارات ترخیص را نهایی و کالا را برای خود کنند. دلیل آن نیز به هر شکلی قابل قبول است. اگر قصد دارید کالای خود را قبل از رسیدن به ایران معامله کنید این روش بهترین گزینه برای شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *