خدمات

ترخیص کالای مستعمل

کالای مستعمل

ترخیص کالای مستعمل چیست؟

مستعمل به معنی دست دوم می باشد و ترخیص کالای مستعمل به معنی واردات کالای دست دوم از مرز‌های کشور به داخل کشور می‌باشد ترخیص کالای مستعمل به عنوان یکی از انواع ترخیص کالای ممنوع به شمار می‌رود، البته در برخی از موارد شما می‌توانید این نوع از کالا‌ها را نیز از گمرک ترخیص نمایید برای این منظور قبل از ثبت سفارش ترخیص کالا شما یکسری از مراحل اضافه را انجام دهید سپس ثبت سفارش را انجام دهید.

لیست برخی از کالا‌های قابل ترخیص مستعمل

1- ورود خودروهای مستعمل در چهار چوب قانون مربوطه آن قابل اجرا می‌باشد یکی از کالاهای مستعملی که معمولا دارای حجم بالایی از ترخیص می‌باشد همین خودرو مستعمل می‌باشد که بر طی کردن یکسری از مراحل و رعایت آیین نامه اجرایی قابل انجام می‌باشد.

2- ورود تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین آلات خط تولید با رعایت یکسری از قوانین و دریافت مجوز از وزارتخانه تولیدی قابل ترخیص می‌باشد.

3- در غیر این صورت یعنی اگر کالای شما به غیر از کالا‌های دیگر می‌باشد که مستعمل است با رعایت یکسری ازقوانین و موافقت كميسيون موضوع ماده يک اين آيين نامه می‌توانید این کالاها را نیز از گمرک ترخیص نمایید.

همچنین لازم به ذکر می‌باشد که طبق بند 3 از ماده 43 آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات نیز چنین می‌گوید.

کالاهای مستعمل دفاتر نمايندگی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی خارج نیز که دفاتر خود را جمع آوری کرده‌اند و می‌خواهند تجهیزات و کالاهای خود را به کشور باز گرداند در صورتی می‌توانند کالا‌های خود را از گمرک وارد نمایند که موافقت كميسيون موضوع ماده (1) را به دست آورند.

آیا نیازمند ترخیص کالای مستعمل می‌باشید؟

بازرگانی نوید یکی از گمرک‌های فعال در کشور می‌باشد که آماده ترخیص کالا از کلیه گمرک‌های فعال کشور از جمله گمرکات تهران، گمرک بندرعباس، گمرک بوشهر و….  می‌باشد و در این زمینه با توجه به داشتن تجربه می‌تواند به شما کمک کند برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با شماره‌های مندرج در وب سایت با ما در تماس باشید تا همکاران ما اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار دهند.

ترخیص کالا چیست؟

ترخیص کالا فعالیتی برای آزاد کردن یک کالا از گمرک می‌باشد که با توجه به نوع کالا فرد نیازمند ترخیص ملزم به جمع آوری یکسری از مدارک می‌باشد البته در کنار این موارد فرد اگر خود متقاضی ترخیص باشد نیازمند کارت بازرگانی می‌باشد که اگر این کارت را نداشته باشد مجبور است برای ترخیص کالا از یک فرد ترخیص کار یا یک شرکت ترخیص کالا کمک بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *