اخبار

الزام حضور معاونین و مدیران دفاتر ستادی در میز خدمت

الزام حضور معاونین و مدیران دفاتر ستادی در میز خدمت

همانگونه که اطلاع دارید بر اساس در خواست مدیران کل دفاتر مذکور و در راستای این موضوع که با عدم مراجعه مراجعین به دفاتر ستادی گمرک ایران، امور محوله به متصدیان ذیربط با سرعت بیشتری انجام می‌شود، مصوب گردید کارشناسان محترم مستقر در میز خدمت نسبت به رفع مشکلات مراجعین اقدام نمایند و از مراجعه حضوری مراجعین به دفاتر ستادی خودداری شود. متعاقبا بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا اعلام گردید که حتی‌المقدور از مراجعه حضوری مراجعین به دفاتر مزبور خودداری و تمامی درخواست‌های ارباب رجوع محترم بصورت سیستمی ارائه و مورد رسیدگی واقع شود.

با توجه به اینکه اینجانب در طول شبانه روز از ساعت 17 لغایت 22 ایام اداری در میز خدمت حضور داشته و یا پذیرای مراجعین محترم می‌باشم آنچه د رملاقات‌های حضوری اعلام می‌گردد عدم پاسخگویی موثر از سوی دفاتر ستادی حوزه معاونت امور گمرکی به مراجعین می‌باشد که خدمت رسانی مطلوب در این راستا از سوی گمرک را تحت الشعاع قرار داده است.

لهذا به جهت رفع مشکلات در این خصوص «کلیه» معاونین و مدیران کل دفاتر ستادی مزبور مکلفند با اعلام برنامه قبلی برای یک دوره هفتگی در تابلو اعلانات میز خدمت روزانه در ساعات اعلام شده در میز خدمت حضور داشته و پاسخگوی مراجعین محترم باشند. مجددا تاکید می‌گردد، هم معاونین و هم مدیران کل محترم دفاتر بایستی در طول روز و ضمن هماهنگی با سایر دفاتر در میز خدمت حضور داشته باشند.

ضمنا هر یک از معاونین با مدیران محترم که لازم است بصورت حضوری با استماع توضیحات ارباب رجوع نسبت به درخواست‌های آنان رسیدگی و اتخاذ تصمیم نمایند با هماهنگی فوری یا گارد و انتظامات نسبت به این مورد اقدام نمایند.

مسئولین دفاتر یاد شده فوق نیز مکلفند در صورت تماس تلفنی هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی و درخواست وقت ملاقات حضوری، مراتب را فورا به اطلاع مدیر کل یا معاونین ذیربط برسانند و در صورت تشخیص ایشان اجازه ورود به وفتر مزبور داده شود.

همچنین با توجه به اینکه اجرای قرارهای صادره توسط مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی مستلزم ارائه توضیحات از سوی صاحبان کالا می‌باشد اجازه مراجعه صاحبان کالا برای پیگیری اجرای قرار صادره از سوی کمیسیون‌ها داده شود.

مقتضی است از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل بقید فوریت برنامه ریزی لازم صورت پذیرفته و لیست معاونین و مدیران مقرر جهت استقرار در میز خدمت بصورت هفتگی به اینجانب اعلام گردد تا با حضور و رسیدگی به مشکلات مبتلا به مراجعین خللی در روند خدمت رسانی مطلوب بوجود نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *